Перейти до основного вмісту

3D-фото Першої світової війни

Ми розпочинали наш блог з допису «Історія України у фото і кіно: 3D-формат». Так сталося невипадково, адже вже кілька років ми працюємо над переведенням кінохроніки періоду Української революції 1917-1921 років у 3D. Проект, в якому вона має бути застосована, називається «Генерація волі».

Перші результати роботи навіть пройшли певну апробацію: в Музеї театрального музичного і кіномистецтва відбулася виставка «До 100 – річчя відновлення «...незалежної, Вільної, Суверенної Держави Українського Народу», також ми випустили календар «Українська революція у 3D»

Враховуючи, що людство масово створює тривимірні зображення вже майже 200 років, технічна частина процесу добре та докладно описана у багатьох джерелах.

Проте важливим питанням лишається художній підхід до створення таких зображень. Від застосування різних об’єктивів, гри з їх віссю, з відстанню між ними, з побудовою планів на фото можна отримати дуже різня за ефектом глибини світлини.

Враховуючи, що маємо справу із зображеннями, в оригіналі відзнятими у 2D, і емулюємо більшість з перерахованих параметрів, ми можемо підбирати найкращий з точки зору ефектності художнього ефекту від глибини у даній композиції варіант.

Але щоб розуміти, як зробити краще, необхідно спершу дослідити тему в теорії (нам не траплялися подібні навчальні матеріали), чи ж бодай практично. Цим шляхом ми й пішли.
Віримо і сподіваємося, що рано чи пізно в архівах та приватних колекціях будуть віднайдені справжні 3D-фото з часів Української революції. Проте, на жаль,  поки що дослідження можливостей роботи з 3D доводиться проводити на інших прикладах, хоча деякі з них і пов’язані з Україною.

Сьогодні розпочинаємо серію публікацій  відповідних зображень. Це справжні тогочасні 3D-фото, що їх наша знімальна група переводить у формат анагліфу, придатний для перегляду у червоно-синіх окулярах. 

На першому фото, датованому 1916 роком, бачимо Рауля Бертеле (Raoul Berthelé), офіцера французької армії. Він знятий біля Беонну. Через деякий час Бертеле перейде з медичної армійської служби до метеорологічної. За час війни встигне зробити декілька тисяч фотографій, частину з них – у 3D. Його світлини показують життя у французькому запіллі.


На другому фото – Рауль Бертеле з Емільєн Госсе біля муніципалітету Фюблен. Світлина зроблена 4 вересня 1918 року. У грудні цього ж року Рауль помре від іспанки.


Третє фото закарбувало французьких вояків у шанцях біля муніципалітету Карансі. Рік зйомки невідомий.


Продовження

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Генерація волі. Реконструкція образу молодого мічмана Якима Христича

  Неочікувані проблеми – річ звична при роботі над фільмом. Зіткнулася з нею і знімальна група першого короткометражного доповнення до проекту «Генерація волі» під робочою назвою «29 квітня». 

Історія України у фото і кіно: 3D-формат

У сучасному кінопрокаті важливою ознакою високоякісного технологічного кінофільму є наявність 3D-версії. Сьогоднішній 3D-формат не є по-справжньому тривимірним. Він складається із двох окремих зображень, для правого і для лівого ока. Залежно від того, як обладнаний кінотеатр, ці зображення демонструються за допомогою або кольорового анагліфу (тоді фільм треба переглядати в червоно-синіх окулярах), або різних методів поляризації (ще один тип окулярів), або інших методів.

«Совість» Володимира Денисенка: нестандартний радянський фільм про «Велику Вітчизняну війну»

  Володимир Денисенко, учень Олександра Довженка, постать напрочуд цікава. У 1949 р. його, одного з найкращих студентів Київського інституту театрального мистецтва ім. І. Карпенка-Карого, було заарештовано нібито за зв'язок з молодіжною антирадянською націоналістичною організацією і за «антирадянські націоналістичні вірші». Вироком було заслання, з якого юнак повернувся лише за чотири роки, після смерті Сталіна. Згодом він домігся повної реабілітації, закриття справи за відсутністю доказів, проте тавро колишнього політв’язня, «буржуазного націоналіста» так і лишилося: як «неблагонадійний», Денисенко лишався під наглядом КДБ, був невиїзним (наприклад, коли його фільм «Роман і Франческа» відправляли на Венеційський кінофестиваль, самого постановника зняли буквально з трапа літака).                 Володимир Денисенко. Джерело:  http://www.ukrkino.com.ua/about/spilkanews/?id=4035 Війна була важливою для Володимира Денисенка темою. І не ди...