Перейти до основного вмісту

3D-фото Першої світової війни

Ми розпочинали наш блог з допису «Історія України у фото і кіно: 3D-формат». Так сталося невипадково, адже вже кілька років ми працюємо над переведенням кінохроніки періоду Української революції 1917-1921 років у 3D. Проект, в якому вона має бути застосована, називається «Генерація волі».

Перші результати роботи навіть пройшли певну апробацію: в Музеї театрального музичного і кіномистецтва відбулася виставка «До 100 – річчя відновлення «...незалежної, Вільної, Суверенної Держави Українського Народу», також ми випустили календар «Українська революція у 3D»

Враховуючи, що людство масово створює тривимірні зображення вже майже 200 років, технічна частина процесу добре та докладно описана у багатьох джерелах.

Проте важливим питанням лишається художній підхід до створення таких зображень. Від застосування різних об’єктивів, гри з їх віссю, з відстанню між ними, з побудовою планів на фото можна отримати дуже різня за ефектом глибини світлини.

Враховуючи, що маємо справу із зображеннями, в оригіналі відзнятими у 2D, і емулюємо більшість з перерахованих параметрів, ми можемо підбирати найкращий з точки зору ефектності художнього ефекту від глибини у даній композиції варіант.

Але щоб розуміти, як зробити краще, необхідно спершу дослідити тему в теорії (нам не траплялися подібні навчальні матеріали), чи ж бодай практично. Цим шляхом ми й пішли.
Віримо і сподіваємося, що рано чи пізно в архівах та приватних колекціях будуть віднайдені справжні 3D-фото з часів Української революції. Проте, на жаль,  поки що дослідження можливостей роботи з 3D доводиться проводити на інших прикладах, хоча деякі з них і пов’язані з Україною.

Сьогодні розпочинаємо серію публікацій  відповідних зображень. Це справжні тогочасні 3D-фото, що їх наша знімальна група переводить у формат анагліфу, придатний для перегляду у червоно-синіх окулярах. 

На першому фото, датованому 1916 роком, бачимо Рауля Бертеле (Raoul Berthelé), офіцера французької армії. Він знятий біля Беонну. Через деякий час Бертеле перейде з медичної армійської служби до метеорологічної. За час війни встигне зробити декілька тисяч фотографій, частину з них – у 3D. Його світлини показують життя у французькому запіллі.


На другому фото – Рауль Бертеле з Емільєн Госсе біля муніципалітету Фюблен. Світлина зроблена 4 вересня 1918 року. У грудні цього ж року Рауль помре від іспанки.


Третє фото закарбувало французьких вояків у шанцях біля муніципалітету Карансі. Рік зйомки невідомий.


Продовження

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Сашко Лірник: «Щоб кожне слово мало значення…»

          -  Чи легко, маючи досвід казкаря, переходити до сценарної справи?      Це було зовсім не легко. Треба весь час правити текст, щоб не втратити ідею, яку заклав, бо в результаті виходить зовсім не те, що хотів.

Повість про Машеньку

  Не знаю, чи це ознака того, що наш блог вже сходить на пси, але ми вирішили зробити крок до мейнстріму. Ну, майже. Бо котиків не буде. Буде Машенька, тому що чоловік рішуче сказав мені: «Пиши не про туринського коня, а про білогородську мишу».

Історія України у фото і кіно: 3D-формат

У сучасному кінопрокаті важливою ознакою високоякісного технологічного кінофільму є наявність 3D-версії. Сьогоднішній 3D-формат не є по-справжньому тривимірним. Він складається із двох окремих зображень, для правого і для лівого ока. Залежно від того, як обладнаний кінотеатр, ці зображення демонструються за допомогою або кольорового анагліфу (тоді фільм треба переглядати в червоно-синіх окулярах), або різних методів поляризації (ще один тип окулярів), або інших методів.